22 Lis2019
W miesiącu, poświęconym pamięci zmarłych został rozstrzygnięty szkolny konkurs „Święci XX wieku”. Uczestniczyli w nim uczniowie klas piątych. Spośród wykonanych prac zostały wyróżnione następujące:
1. miejsce: Judyta Prządka 5a, Hania Kurowska 5c
2. miejsce: Liliana Płuska 5a, Natalia Mazur 5b
3. miejsce: Gabriela Jaworka 5b, Weronika Kowalik 5g
Czytaj dalej
21 Lis2019
Czy łatwo jest rządzić? Na podstawie refleksji po lekturze „Król Maciuś I” Janusza Korczaka – króla praw dzieci, uczniowie kl. 4c na języku polskim weszli w rolę osób postulujących reformy we współczesnej szkole. Metoda dramy sprawdziła się tu jak najbardziej!
Czytaj dalej
19 Lis2019
Technologie informacyjno-komunikacyjne na języku polskim! Klasa piąta rozwiązywała interaktywną kartkówkę z lektury „Chłopcy z Placu Broni” dzięki aplikacji Wordwall. Niewątpliwie elementy zdrowej rywalizacji na języku polskim.
Czytaj dalej
19 Lis2019
Otwock, 12.11.2019
Drodzy ludożercy!
Prosimy Was,
nie kaleczcie innych, aby Wam było wygodnie.
Nie odbierajcie szczęścia, abyście Wy żyli swobodnie.
Radość i szczęście ciężko odbudować,
więc prosimy, nie każcie się nam przed Wami chować.
Prosimy, przyjmijcie do wiadomości,
że nie musicie wylewać swej złości
na ludzi niewinnych, zadowolonych z życia,
aby stracili chęci do szczęśliwym bycia.
Jeżeli zdałoby się, człowiek słabszy nie jest wart nawet szacunku,
toteż Wasze postępowanie jest godne pomyślunku.
Podsumowując, nasza prośba jest taka,
abyście dostrzegali w nas człowieka, a nie takiego ptaka,
co już skrzydeł swych nie uniesie,
aby odlecieć daleko, gdzie go szczęście poniesie,
ponieważ ptak, co już nie lata
nie należy do tego pięknego świata,
zwanego Wolnością.
Prawda?
14 Lis2019
W bibliotece szkolnej gościliśmy 14 listopada autorkę książek dla dzieci panią Barbarę Gąskę. Bibliotekę odwiedzili Tropiciele, Odkrywcy i Zdobywcy – wszystkie grupy z naszego przedszkola, a także zerówka i klasa 1d. Podczas spotkania dzieci poznały „Tęczowe wierszyki z przedszkola Weroniki” oraz rozmawiali z autorką o zmianach zachodzących w przyrodzie, zjawiskach atmosferycznych zachodzących na niebie. Potem przypomnieli sobie kolory. Autorka opowiedziała przedszkolakom o swojej przygodzie z pisaniem wierszy. Spotkanie było dla maluchów też okazją do poznania naszej szkolnej biblioteki.
Czytaj dalej
07 Lis2019
Niecodzienne wydarzenie – GALA ŚWIĘTYCH – odbyło się w naszej szkole 6 listopada. W postacie świętych XX w. wcielili się uczniowie klas IV. Barwne charakteryzacje, ciekawe prezentacje, to nie jedyna atrakcja gali. Specjalnie na tę okazję uczennice z kl. 5e i 5d przygotowały barwny występ muzyczno-taneczny, który dostarczył wszystkim wielu miłych wrażeń.
Czytaj dalej
06 Lis2019
„Mam biało-czerwone serce”,
czyli rap na języku polskim w 5 klasie
Dziś uczniowie klas 5 poznawali współczesne muzyczne teksty kultury o patriotyzmie i wartościach nadrzędnych. Niezwykłe doświadczenie, łamiące stereotypowe i schematyczne myślenie!
Czytaj dalej
05 Lis2019
„Uczymy się dziś, żeby wiedzieć więcej jutro,
czyli jak historia przydaje się na języku polskim”
Klasa 5c uczyła się o II wojnie światowej w Powiatowej Bibliotece Publicznej. Podczas zajęć dzieci mogły zobaczyć unikatowe zdjęcia, pocztówki, znaczki z okresu wojennego, a także poznać tajniki broni wojennych. Niezwykle cenna lekcja historii stała się bazą do szkolnych lektur, które dotykają czasów wojennych. Wiedza dziś zdobyta z pewnością przyda się podczas omawiania lektury „Dywizjonu 303” A. Fiedlera już za rok!
Czytaj dalej
25 Paź2019
Nietypowe powtórzenie wiadomości i umiejętności przed sprawdzianem z języka polskiego w 5d okazało się trafem w dziesiątkę! Uczniowie byli bardzo skoncentrowani na zadaniach, skupieni na swojej wiedzy, a przy tym świetnie bawili się, o czym świadczą ich uśmiechy. Jeśli nauka sprawia przyjemność i cieszy, to jak można jej nie lubić? Tylko spójrzcie!
Czytaj dalej
25 Paź2019
Uniwersytet w szkole?! Czemu nie! Klasa 4c uczestniczy w rocznym projekcie organizowanym przez warszawski Uniwersytet Dzieci w Klasie. Dzieci włączone są w szereg lekcji wychowawczych poświęconych np. radzeniu sobie z własnymi emocjami, sposobom koncentracji uwagi czy technikom uczenia się. Dziś np. wchodzenie w role, odgrywanie scenek dramowych i materiały interaktywne.
Czytaj dalej