Nasze ZOO

Maseczka dla Seniora

Sz­ko­ła Pod­sta­wowa nr 12 w Otwoc­ku zwra­ca się z proś­bą o wspar­cie akcji „Ma­secz­ka dla Se­nio­ra”. Osoby chcą­ce pomóc, po­sia­dają­ce ma­szy­ny do szy­cia i wła­sny ma­te­riał, za­praszamy do szy­cia ma­se­czek. Pro­si­my o do­star­cze­nie ma­se­czek do szko­ły. Bę­dzie­my je suk­ce­syw­nie prze­ka­zy­wać po­trze­bu­ją­cym.
 

Katyń 1940 – pamiętamy!

13 kwiet­nia ob­chodzi­liśmy Dzień Pa­mię­ci Ofiar Zbrod­ni Ka­tyń­skiej. Upa­mięt­niał on 80. rocz­ni­cę zbrod­ni so­wiec­kiej (w 1943 roku Niem­cy o­pu­bli­kowa­li in­for­ma­cje o od­kry­ciu w Ka­ty­niu ma­so­wych gro­bów o­fi­ce­rów Woj­ska Pol­skie­go, za­mor­dowanych przez NKWD w 1940 roku).

Od dzie­się­ciu lat przy po­mni­ku „Katyń 1940” w Otwoc­ku od­by­wa­ją się u­ro­czy­sto­ści u­pa­mięt­niają­ce o­fia­ry tej zbrod­ni. Prze­ka­zy­wany jest rów­nież pa­tro­nat nad tym miej­scem pa­mię­ci. W związ­ku z Covid-19, w tym roku szkol­nym u­ro­czy­sto­ści nie mogą się odbyć, jed­nak na­szym obowiąz­kiem jest pa­mię­tać o za­mor­dowanych, o od­da­niu czci tym, któ­rzy od­da­li życie za Oj­czy­znę bez prawa do walki i prze­ka­zy­wać praw­dę o Ka­ty­niu ko­lej­nym po­kole­niom.

Czytaj dalej

Kandydaci zakwalifikowani i niezakwalif. do przedszkola

Sza­now­ni Pań­stwo,
po­ni­żej do­stęp­ne są listy kan­dy­datów za­kwali­fiko­wanych i nie­za­kwalifiko­wanych do przedszkola. Wy­ni­ki na­bo­ru mogą Pań­stwo rów­nież spraw­dzić lo­gu­jąc się na konto u­two­rzone pod­czas re­jestra­cji lub na skrzyn­ce ma­ilo­wej (jeśli zo­sta­ła po­da­ny adres ma­ilo­wy pod­czas re­jestra­cji).

Czytaj dalej

Kandydaci przyjęci do kl. 1

Sza­now­ni Pań­stwo,
po­ni­żej do­stęp­na jest lista kan­dy­datów przyjętych do klas pierwszych. Informację o przyjęciu można również zweryfikować logując się na konto utworzone podczas rejestracji wniosku/zgłoszenia.

Czytaj dalej

Dwunastkowa Drużyna Maryi

Jest nas już 50 osób!

W od­powie­dzi na o­bec­ną sy­tu­ację w Pol­sce i świe­cie od 18 marca rusza mo­dli­tew­na akcja ró­żań­co­wa. Każde dziec­ko, która weź­mie w niej u­dział pro­szone jest o od­mó­wie­nie co­dzien­nie wy­zna­czo­nej dziesiątki ró­żań­ca oraz mo­dli­twy:

Czytaj dalej

Prawie jak alchemicy

Otrzy­ma­li­śmy sre­bro! Ucz­nio­wie klas ó­smych po­kry­li sre­brem pro­bów­ki i kolbę. Do­świad­cze­nie wy­wo­ła­ło dużo ra­do­ści u mło­dzie­ży, wy­da­wało się nie­moż­liwe w wa­run­kach pra­cow­ni szkol­nej o­trzy­ma­nie tak szla­chet­nego me­ta­lu.

Czytaj dalej

Międzyszkolne pracownie przyrody

W „Dwu­na­st­ce” re­ali­zu­jemy sze­reg cie­ka­wych pro­jek­tów. Ostat­nio pro­wa­dzi­liśmy za­ję­cia przy­rod­ni­cze w ra­mach współ­pra­cy z Cen­trum Nauki Ko­per­nik w War­szawie. „MIĘDZYSZKOLNE PRACOWNIE PRZYRODY” to tytuł pro­jek­tu, który za­in­spiro­wał na­uczy­cie­li na­szej pla­ców­ki do or­ga­ni­zacji cie­ka­wych zajęć dla u­czniów.

Czytaj dalej

EkoPaka

Klasa 1d za­kwali­fiko­wała się do u­działu w pro­gramie e­du­ka­cyj­nym „Eko­Pa­ka – za­my­kamy obieg su­row­ców”. Zatem nasza szko­ła zo­stał jedną z 30 szkół z wo­je­wódz­twa ma­zo­wiec­kiego, które biorą u­dział pro­gramie or­ga­ni­zowanym przez INTERSEROH Or­ga­ni­zację Odzy­sku Opa­ko­wań. Jest to pro­gram e­du­ka­cji e­ko­logicz­nej re­ali­zo­wany przez szko­ły z myślą o dzie­ciach w wieku wcze­snosz­kol­nym. Pierw­sza e­dy­cja skie­ro­wa­na była do 50 bi­blio­tek z całej Pol­ski.

Czytaj dalej

Warsztaty plastyczne

Klasy 2a i 2b u­czest­ni­czy­ły w warsz­tatach pla­stycz­nych w Mo­stów­ce. Dzie­ci ma­lo­wały drew­nia­ne zwie­rząt­ka, serca oraz wiel­ka­noc­ne za­jącz­ki. Był też czas na zakup pa­mią­tek, kieł­ba­ski z gril­la oraz pokaz pusz­cza­nia o­grom­nych ba­niek my­dla­nych. Wszy­scy wró­ci­liśmy z wy­ciecz­ki szczę­śli­wi i za­do­wole­ni.

Czytaj dalej

O „De­meter i Korze” inaczej

Pro­duk­cja fil­mów na ję­zy­ku pol­skim klas 5b, 5c i 5d, czyli współ­cze­sna od­słona i in­ter­preta­cja mitu o „De­meter i Korze”. Ucz­nio­wie się­gnęli po nie­ty­po­we pro­gra­my do mon­ta­żu, wy­ka­zu­jąc się nie tylko u­mie­jęt­no­ścia­mi z za­kre­su a­nali­zy i in­ter­preta­cji dzie­ła, ale rów­nież kom­pe­ten­cja­mi tech­no­logicz­no-in­for­ma­cyj­nymi, two­rząc sa­mo­dziel­nie prze­kła­dy in­ter­semio­tycz­ne. Brawa dla od­waż­nych!

Czytaj dalej

Więcej artykułów…