Nasze ZOO

Dni wolne od zajęć

Przypominamy o najbliższych dniach wolnych od zajęć dydaktycznych.

  • 25–27 maja 2021 roku: dni wolne od zajęc dla klas 1–7 ze względu na egzaminy w klasach ósmych;
  • 3 czerwca 2021 roku: Boże Ciało;
  • 4 czerwca 2021 roku: dodatkowy dzień wolny od zajęć dydaktycznych.

Zwolnienie z lekcji wf a obecność na zajęciach

Zgod­nie z § 8 Roz­porzą­dze­nia Mi­nistra Edu­ka­cji Na­ro­dowej z dnia 30 kwiet­nia 2007 roku w spra­wie wa­run­ków i spo­sobu o­ce­nia­nia, kla­sy­fi­ko­wania i pro­mowa­nia u­czniów i słu­cha­czy oraz prze­pro­wa­dzania spraw­dzianów i eg­za­mi­nów w szko­łach pu­blicz­nych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 i Nr 130, poz. 906, z 2008 r. ze zm.) dy­rek­tor szko­ły może pod­jąć de­cy­zję o zwol­nie­niu u­cznia z ćwi­czeń na lek­cjach wy­cho­wa­nia fi­zycz­ne­go, ale nie zwal­nia go z o­bec­no­ści na tych za­ję­ciach.

Czytaj dalej

Pomocne fundusze Rady Rodziców

Zw­ra­camy się do Pań­stwa z proś­bą o wpła­ty de­kla­ro­wanych skła­dek na Radę Ro­dzi­ców. Środ­ki fi­nan­so­we ro­dzi­ców i o­pie­ku­nów u­czniów w zna­czą­cy spo­sób wzbo­ga­cają o­fer­tę or­ga­ni­zowanych w szko­le zajęć i u­ro­czy­sto­ści dla dzie­ci. Niżej pre­zen­tu­jemy tylko nie­któ­re przy­kła­dy wy­ko­rzysta­nia fun­duszy Rady Ro­dzi­ców.

Czytaj dalej

Kompetencje Rady Rodziców

Rada Ro­dzi­ców:

  • może wy­stę­po­wać do or­ga­nu pro­wa­dzą­ce­go, or­ga­nu nad­zo­ru, dy­rek­to­ra, rady pe­da­go­gicz­nej i rady szko­ły z wnio­ska­mi i o­pi­nia­mi do­ty­czą­cymi wszyst­kich spraw szko­ły (art. 54 ust. 1 u.s.o)
  • u­chwa­la w po­ro­zu­mie­niu z radą pe­da­go­gicz­ną pro­gram wy­cho­waw­czy i pro­gram pro­fi­lak­ty­ki szko­ły (art.52 ust.2 pkt 1a i 1b u.s.o.),
  • o­pi­niu­je pro­gram i har­mo­nogram po­pra­wy e­fek­tyw­no­ści ksz­tał­ce­nia lub wy­cho­wa­nia szko­ły (art.54 ust.2 pkt 2 u.s.o.),
  • o­pi­niu­je pro­jekt planu fi­nan­so­we­go skła­dane­go przez dy­rek­to­ra szko­ły (art. 54 ust.2 pkt 3 u.s.o.),
  • może gro­ma­dzić fun­dusze z do­browol­nych skła­dek ro­dzi­ców oraz z in­nych źró­deł i wy­dat­ko­wać je zgod­nie z re­gu­la­mi­nem (art.54 ust. 8 u.s.o.),
  • przyj­mu­je do wia­do­mo­ści plan nad­zo­ru oraz in­for­ma­cję o re­ali­zacji planu nad­zo­ru przed­sta­wio­ne przez dy­rek­to­ra (§7 roz­porzą­dze­nia w spra­wie szcze­gól­nych zasad spra­wo­wania nad­zo­ru pe­da­go­gicz­nego),
  • może wnio­skować wspól­nie z radą pe­da­go­gicz­ną i sa­mo­rzą­dem u­czniow­skim, do or­ga­nu pro­wa­dzą­ce­go o nadanie i­mie­nia szko­le (§1 ust.4 za­łącz­ni­ka 2 do roz­porzą­dze­nia w spra­wie ra­mo­wych sta­tu­tów),
  • o­pi­niu­je pod­ję­cie dzia­łal­no­ści w szko­le lub pla­ców­ce przez sto­wa­rzy­sze­nie lub inną or­ga­ni­zację (art.56 ust. 2 u.s.o.)
  • o­pi­niu­je obowią­zek no­sze­nia przez u­czniów jed­no­li­tego stro­ju szkol­ne­go w szko­le po­nad­gim­nazjal­nej (art.64a ust.1 u.s.o.),
  • u­sta­la w po­ro­zu­mie­niu z dy­rek­to­rem szko­ły wzór jed­no­li­tego stro­ju 9art.64a ust.3 u.s.o.),
  • u­sta­la w po­ro­zu­mie­niu z dy­rek­to­rem szko­ły sy­tu­acje, w któ­rych prze­by­wa­nie u­czniów na te­renie szko­ły nie wy­ma­ga no­sze­nia jed­no­li­tego stro­ju szkol­ne­go (art.64a ust. 4 u.s.o.),
  • o­pi­niu­je wpro­wa­dze­nie do szkol­ne­go planu na­uczania do­dat­kowych zajęć e­du­ka­cyj­nych (§2 ust. 6 roz­porzą­dze­nia w spra­wie ra­mo­wych pla­nów na­uczania).

 

Kompetencje Rady Szkoły

Rada szko­ły u­czest­ni­czy w roz­wią­zy­wa­niu spraw we­wnętrz­nych szko­ły, a także:

  • u­chwa­la sta­tut szko­ły,
  • przed­sta­wia wnio­ski w spra­wie rocz­ne­go planu fi­nan­so­we­go środ­ków spe­cjal­nych szko­ły o­pi­niu­je pro­jekt planu fi­nan­so­we­go szko­ły,
  • może wy­stę­po­wać do or­ga­nu pro­wa­dzą­ce­go nad­zór pe­da­go­gicz­ny nad szko­łą z wnio­ska­mi o zba­danie i do­kona­nie oceny dzia­łal­no­ści szko­ły, jej dy­rek­to­ra lub in­ne­go na­uczy­cie­la za­trud­nio­ne­go w szko­le; wnio­ski te mają dla or­ga­nu cha­rak­ter wią­żący,
  • o­pi­niu­je plan pracy szko­ły, pro­jekty in­no­wa­cji i eks­pery­men­tów pe­da­go­gicz­nych oraz inne spra­wy i­stot­ne dla szko­ły,
  • z wła­snej i­nicja­ty­wy o­ce­nia sy­tu­ację oraz stan szko­ły i wy­stę­pu­je z wnio­ska­mi do dy­rek­to­ra, rady pe­da­go­gicz­nej, or­ga­nu pro­wa­dzą­ce­go szko­łę , w szcze­gól­no­ści w spra­wach or­ga­ni­zacji zajęć po­za­lek­cyj­nych i przed­mio­tów nad­obowiąz­kowych (art.50 ust.2 u.s.o.),
  • o­pi­niu­je wnio­ski i od­zna­cze­nia dla na­uczy­cie­li i po­zosta­łych pra­cow­ni­ków szko­ły (art. 39 ust.3 pkt 3 u.s.o.),
  • o­pi­niu­je moż­li­wość dzia­łania w szko­le or­ga­ni­zacji, któ­rych sta­tutowym celem jest dzia­łal­ność wy­cho­waw­cza albo roz­sze­rzenie i wzbo­ga­ce­nie form dzia­łal­no­ści dy­dak­tycz­nej, wy­cho­waw­czej i o­pie­kuń­czej (art.56 ust2 u.s.o.),
  • o­pi­niu­je or­ga­ni­zację ty­go­dnia pracy szko­ły (§ 4 ust.3 roz­porzą­dze­nia w spra­wie roku szkol­ne­go),
  • może wnio­skować do or­ga­nu pro­wa­dzą­ce­go o nadanie i­mie­nia szko­le (§ 1 ust.4 za­łącz­ni­ka 2 do roz­porzą­dze­nia w spra­wie ra­mo­wych sta­tutów)
  • za­twier­dza wnio­sek o przy­zna­nie dla u­czniów sty­pen­dium Pre­zesa Rady Mi­nistrów (§ 2 ust.2 roz­porzą­dze­nia w spra­wie sty­pen­diów),
  • o­pi­niu­je wnio­sek o przy­zna­nie u­cznio­wi sty­pen­dium mi­nistra wła­ści­we­go do spraw o­świa­ty (§ 3 ust.1 roz­porzą­dze­nia w spra­wie sty­pen­diów),
  • o­pi­niu­je prace dy­rek­to­ra; o­pi­nia po­win­na być wy­ra­żo­na na pi­śmie (art. 6a ust. 7KN, § 8 ust. 4 roz­porzą­dze­nia w spra­wie kry­te­riów i trybu do­kony­wa­nia oceny na­uczy­cie­la).

Skrzynka — „Szkoła współpracy”

Na ścia­nie obok głów­ne­go wej­ścia do szko­ły za­wie­szo­na zo­sta­ła skrzyn­ka na listy — „Szkoła współpracy”. Ro­dzi­ce i u­cznio­wie mogą do niej wrzu­cać kart­ki ze swo­imi pro­pozy­cja­mi i u­wa­gami do­ty­czą­cymi szko­ły. Zachęcamy!

Szkolna Kasa Oszczędności

W na­szej szko­le od wrze­śnia 2012 roku dzia­ła Sz­kol­na Kasa Osz­częd­no­ści. Jego człon­ka­mi jest ponad 90 u­czniów. Łącz­nie u­cznio­wie zgro­ma­dzi­li na swo­ich ra­chun­kach SKO 37 000 zło­tych. Głów­nym celem SKO jest wdra­żanie dzie­ci do sys­te­ma­tycz­nego oszczę­dza­nia. Ucz­nio­wie po­sia­dają­cy ra­chun­ki SKO mogą sa­mo­dziel­nie za­kładać wir­tu­al­ne skar­bon­ki i de­cy­do­wać na co oszczę­dza­ją.

Czytaj dalej

Kolonie, obóz, zimowisko – o czym pamiętać?

W przy­pad­ku przy­go­towa­nia do wy­jaz­du ma­łych dzie­ci, zwłasz­cza tych, które po raz pierw­szy wy­jeż­dża­ją bez ro­dzi­ców, pro­ponu­je­my po­prosić or­ga­ni­zatora wy­po­czyn­ku o zwo­ła­nie przed wy­jaz­dem spo­tka­nia, w trak­cie, któ­re­go ro­dzi­ce i o­pie­ku­nowie mogą:

  • poznać dokładny adres miejsca, w którym będzie przebywać dziecko oraz czas trwania obozu czy kolonii,
  • sprawdzić termin wyjazdu i powrotu oraz miejsce i czas odbioru dziecka,
  • dowiedzieć się, kim są kierownik wypoczynku oraz inni opiekunowie,
  • otrzymać numer kontaktowy do kierownika oraz do ośrodka (w razie niemożności skontaktowania się z kierownikiem),
  • upewnić się, czy została zapewniona opieka medyczna,
  • spraw­dzić, czy dziec­ko jest do­dat­kowo u­bez­pieczo­ne od na­stępstw nie­szczę­śliwych wy­pad­ków (NNW) oraz w przy­pad­ku wy­po­czyn­ku za­granicz­ne­go czy dziec­ko po­sia­da u­bez­pieczenie kosz­tów le­czenia,
  • poznać warunki zakwaterowania , zapytać o wyżywienie podczas pobytu,
  • poznać program kolonii lub obozu,
  • zażądać od organizatora listy rzeczy (zgodnie ze specyfiką obozu), które dziecko powinno zabrać z sobą,
  • ustalić kwestię posiadania i korzystania przez dziecko z telefonu komórkowego,
  • dowiedzieć się o zasadach korzystania z kieszonkowego, możliwości przechowywania pieniędzy i wartościowych przedmiotów, omówić ewentualne terminy odwiedzin u dziecka,
  • pamiętać o powiadomieniu o chorobach i dolegliwościach dziecka, a jeśli jest ono w trakcie leczenia, ustalić z kierownictwem sposób przyjmowania leków,
  • poinformować organizatora o wszelkich nietypowych zachowaniach (np. uczulenia żywieniowe itp.), które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo i komfort dziecka lub innych uczestników,
  • oddać organizatorowi dokładnie wypełnioną kartę kwalifikacyjną,
  • ustalić z kierownikiem wypoczynku sposób postępowania w przypadku hospitalizacji dziecka w czasie wypoczynku


Nie należy zapomnieć również o podaniu dziecku numerów:

  • telefonu kontaktowego do domu i innych bliskich osób (wskazany więcej niż jeden kontakt)
  • telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży (116 111),
  • telefonu alarmowego w zależności od miejsca pobytu dziecka (nad wodą 601 100 100, w górach 601 100 300).


Ponadto dla uzyskania pewności, że dziecko będzie przez czas nieobecności w domu pod dobrą opieką należy:

  • skontaktować się z biurem podróży organizującym wybraną kolonię lub obóz: wejście na jego stronę internetową, sprawdzenie kilku opinii o biurze na forach internetowych,
  • zapoznać się z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 roku, Nr 223, poz. 2268 z późn.zm),
  • spraw­dzić, czy biuro jest wpi­sa­ne do re­jestru dzia­łal­no­ści re­gu­lo­wa­nej pro­wa­dzone­go przez wła­ści­we­go Mar­szał­ka Wo­je­wódz­twa. Można to spraw­dzić w o­gól­nopol­skim re­jestrze www.turystyka.gov.pl

Ma­te­riały po­chodzą ze stro­ny in­ter­neto­wej Mi­nister­stwa Edu­ka­cji Na­ro­dowej – program „Szkoła w ruchu”.

  • 1
  • 2