06 Lis2019
Napisane przez Natalia Grabska.
„Mam biało-czerwone serce”,
czyli rap na języku polskim w 5 klasie
Dziś uczniowie klas 5 poznawali współczesne muzyczne teksty kultury o patriotyzmie i wartościach nadrzędnych. Niezwykłe doświadczenie, łamiące stereotypowe i schematyczne myślenie!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
05 Lis2019
Napisane przez Natalia Grabska.
„Uczymy się dziś, żeby wiedzieć więcej jutro,
czyli jak historia przydaje się na języku polskim”
Klasa 5c uczyła się o II wojnie światowej w Powiatowej Bibliotece Publicznej. Podczas zajęć dzieci mogły zobaczyć unikatowe zdjęcia, pocztówki, znaczki z okresu wojennego, a także poznać tajniki broni wojennych. Niezwykle cenna lekcja historii stała się bazą do szkolnych lektur, które dotykają czasów wojennych. Wiedza dziś zdobyta z pewnością przyda się podczas omawiania lektury „Dywizjonu 303” A. Fiedlera już za rok!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
25 Paź2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Nietypowe powtórzenie wiadomości i umiejętności przed sprawdzianem z języka polskiego w 5d okazało się trafem w dziesiątkę! Uczniowie byli bardzo skoncentrowani na zadaniach, skupieni na swojej wiedzy, a przy tym świetnie bawili się, o czym świadczą ich uśmiechy. Jeśli nauka sprawia przyjemność i cieszy, to jak można jej nie lubić? Tylko spójrzcie!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
25 Paź2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Uniwersytet w szkole?! Czemu nie! Klasa 4c uczestniczy w rocznym projekcie organizowanym przez warszawski Uniwersytet Dzieci w Klasie. Dzieci włączone są w szereg lekcji wychowawczych poświęconych np. radzeniu sobie z własnymi emocjami, sposobom koncentracji uwagi czy technikom uczenia się. Dziś np. wchodzenie w role, odgrywanie scenek dramowych i materiały interaktywne.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
25 Paź2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Piątkowa lekcja języka polskiego w kl. 4c była połączona z odwiedzeniem żołnierskich grobów na otwockim cmentarzu. Uczniowie w zadumie i skupieniu czytali teksty poetyckie poświęcone zmarłym, a także chętnie o nich rozmawiali. Konkluzją lekcji języka polskiego było uczniowskie rozumienie słów ks. Jana Twardowskiego „Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
14 Paź2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Dnia 14 października, w Dzień Edukacji Narodowej, nasi wychowankowie z kl. 7b wcielili się w role uczniów i nauczycieli. W zabawny sposób oraz z duuużym przymrużeniem oka poprowadzili spektakl słowno-muzyczny. Były łzy wzruszenia podczas życzeń, podziękowań i cudnej gry na skrzypcach, ale także łzy radości w oczach nauczycieli, którzy bawili się przednio.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
10 Paź2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Wyobraźnia, fantazja i kreatywność, czyli wszystko o Panu Kleksie i jego świecie. Dziś klasa 4c na lekcjach języka polskiego prezentowała i opowiadała o swoich nowatorskich pomysłach na „Tajemnicze kuferki Pana Kleksa”. Mnóstwo radości, twórczości, a przede wszystkim uczenia się (m.in. opowiadania i argumentowania) poprzez zabawę. Sami zobaczcie!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
10 Paź2019
Napisane przez Oliwia Dąbrowska, kl. 8d.
Zacznijmy od początku… Pomysł narodził się w mojej głowie parę miesięcy temu, jeszcze w ubiegłym roku szkolnym. Snute jego kierunkiem wzniosłe plany i górnolotne hasła wiązały swoje końce, dając w efekcie stworzony z pomocą wielu osób grafik całego przedsięwzięcia. Śpieszę z wyjaśnieniem – cała akcja opiera się na eko-edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, uczęszczających do naszej szkoły (i nie tylko!). Głównym jej wątkiem jest czynne działanie polegające na sprzątaniu okolic szkoły – w przeciągu dwóch tygodni zebraliśmy 27 worków(!) – takimi osiągnięciami możemy się poszczycić już na samym jej początku. Wracając jednak na główny tor, sprzątanie odbywa się w cztery piątki miesiąca w sezonach wiosennym, zimowym i jesiennym. Nasze działania zahaczają równolegle o prezentacje i lekcje dla klas młodszych z zakresu życia przyjaznego środowisku, zmian klimatycznych, wpływu człowieka na nie, czy śladu węglowego. Szeroki wachlarz zagadnień pozwoli im na zapoznanie się z obecną sytuacją, konsekwencjami pewnych działań i tym, jakie powinniśmy podjąć, by zapewnić sobie w przyszłości godne warunki życia.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
30 Wrz2019
Napisane przez Anna Suchcicka-Żurawska.
W poniedziałkowy poranek klasa 2b odwiedziła bibliotekę szkolną. Wspólnie świętowaliśmy Dzień Głośnego Czytania, który jak co roku obchodzony jest 29 września. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Głównym celem akcji jest promowanie czytelnictwa i zachęcanie do głośnego częstego czytania i obcowania z książką. Czytanie na głos stymuluje rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię, o czym doskonale wiedzą uczniowie 2b. Tematem lekcji bibliotecznej, w której uczestniczyły dzieci był „Świat baśni H. Ch. Andersena”. Uczniowie odczytali głośno fragmenty baśni „Brzydkie Kaczątko”, a następnie przystąpiły do rozwiązywania Mini Quizu o najpiękniejszych baśniach Andersena. Dzieci popisały się dobrą znajomością tytułów różnych baśni. Na koniec spotkania uczestnicy otrzymali zadanie, aby stać się ilustratorami i wykonać ilustracje do baśni „Brzydkie Kaczątko”. Efekty ich pracy będzie można zobaczyć już wkrótce na bibliotecznej gazetce.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
25 Wrz2019
Napisane przez Natalia Grabska.
W niedzielę, 22 września nasza szkoła, pełniąca w tym roku honorowy patronat nad pomnikiem „Katyń 1940”, dumnie uczestniczyła w rocznicy upamiętniającej sowiecką agresję na Polskę. Uroczystości rozpoczęły się od Mszy świętej, której przewodniczył ks. dziekan Bogdan Sankowski. Poczty sztandarowe różnych instytucji wypełniły świątynię nadając liturgii patriotyczny wydźwięk. Chór „Lira” zapewnił wspaniałą oprawę muzyczną na Mszy, jak i na uroczystości tuż po niej. Spotykając się pod, wzniesionym 10 lat temu, pomnikiem „Katyń 1940” usłyszeliśmy ponownie wstrząsającą historię z 1939 i 1940 roku.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail