Bieżące wydarzenia

Geografia w niecodzienny sposób

Klasy ósme w ra­mach lek­cji po­wtó­rze­niowej o Azji pre­zen­to­wa­ły wy­bra­ne kraje tj. Ja­po­nię, Chiny, Indie, kraje Bli­skie­go Wscho­du w dość nie­ty­po­wy spo­sób. Oprócz pre­zen­ta­cji tre­ści do­ty­czą­cych śro­dowi­ska i go­spodar­ki tych kra­jów, u­cznio­wie za­pre­zen­to­wali stro­je, tance, a nawet spe­cja­ły tam­tej­szej kuch­ni. Oczy­wi­ście de­gu­sta­cja ty­po­wych a­zjatyc­kich po­traw wy­wo­ła­ła naj­więk­sze za­do­wole­nie i po­ru­sze­nie wśród u­czniów i prze­nio­sła się nawet na ko­ry­tarz szko­ły, gdyż 45 minut lek­cji to za mało, aby wszyst­kie­go spró­bo­wać . Ten dzień i te lek­cje na pewno mło­dzież za­pamię­ta na długo, a spraw­dzian z tego ma­te­riału pój­dzie im bar­dzo do­brze. Nie­dłu­go za­czy­namy o­ma­wiać kraje Afry­ki, cie­ka­we co wy­myślą i za­pre­zen­tu­ją nasi u­cznio­wie. Cze­ka­my. A teraz kilka zdjęć z tego wy­da­rze­nia.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Czy łatwo jest rządzić?

Czy łatwo jest rzą­dzić? Na pod­sta­wie re­flek­sji po lek­tu­rze „Król Ma­ciuś I” Ja­nu­sza Kor­cza­ka – króla praw dzie­ci, u­cznio­wie kl. 4c na ję­zy­ku pol­skim we­szli w rolę osób po­stu­lują­cych re­for­my we współ­cze­snej szko­le. Me­to­da dramy spraw­dzi­ła się tu jak naj­bar­dziej!

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Interaktywna klasówka

Tech­no­logie in­for­ma­cyj­no-ko­mu­ni­ka­cyj­ne na ję­zy­ku pol­skim! Klasa piąta roz­wią­zy­wa­ła in­te­rak­tyw­ną kart­ków­kę z lek­tu­ry „Ch­łop­cy z Placu Broni” dzię­ki a­pli­kacji Wor­dwall. Nie­wąt­pliwie e­lemen­ty zdro­wej ry­wa­li­zacji na ję­zy­ku pol­skim.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

„Tęczowe wierszyki” w dwunastkowej bibliotece

W bi­blio­te­ce szkol­nej go­ści­liśmy 14 li­sto­pa­da au­tor­kę ksią­żek dla dzie­ci panią Bar­barę Gąskę. Bi­blio­te­kę od­wie­dzili Tro­pi­cie­le, Od­kryw­cy i Zdo­byw­cy – wszyst­kie grupy z na­sze­go przed­szko­la, a także ze­rów­ka i klasa 1d. Pod­czas spo­tka­nia dzie­ci po­zna­ły „Tę­czo­we wier­szyki z przed­szko­la We­ro­ni­ki” oraz roz­ma­wiali z au­tor­ką o zmia­nach za­cho­dzą­cych w przy­ro­dzie, zja­wi­skach at­mos­fe­rycz­nych za­cho­dzą­cych na nie­bie. Potem przy­po­mnie­li sobie ko­lory. Au­tor­ka o­powie­dzia­ła przed­szko­lakom o swo­jej przy­go­dzie z pi­sa­niem wier­szy. Spot­ka­nie było dla ma­lu­chów też o­ka­zją do po­zna­nia na­szej szkol­nej bi­blio­te­ki.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Mam biało-czerwone serce

„Mam biało-czer­wo­ne serce”,
czyli rap na ję­zy­ku pol­skim w 5 klasie

Dziś u­cznio­wie klas 5 po­zna­wali współ­cze­sne mu­zycz­ne tek­sty kul­tury o pa­trio­ty­zmie i war­to­ściach nad­rzęd­nych. Nie­zwy­kłe do­świad­cze­nie, ła­mią­ce ste­reo­ty­powe i sche­ma­tycz­ne my­śle­nie!

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Uczymy się dziś...

„Uczy­my się dziś, żeby wie­dzieć wię­cej jutro,
czyli jak hi­sto­ria przy­daje się na ję­zy­ku pol­skim”

Klasa 5c u­czy­ła się o II woj­nie świa­to­wej w Po­wia­towej Bi­blio­te­ce Publicznej. Pod­czas zajęć dzie­ci mogły zo­ba­czyć u­ni­ka­to­we zdję­cia, pocz­tów­ki, znacz­ki z o­kre­su wo­jen­nego, a także po­znać taj­ni­ki bro­ni wo­jen­nych. Nie­zwy­kle cenna lek­cja hi­sto­rii stała się bazą do szkol­nych lek­tur, które do­ty­ka­ją cza­sów wo­jen­nych. Wie­dza dziś zdo­by­ta z pew­no­ścią przy­da się pod­czas o­ma­wiania lek­tury „Dy­wi­zjo­nu 303” A. Fie­dlera już za rok!

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Nietypowa powtórka wiadomości

Nie­ty­po­we po­wtó­rze­nie wia­do­mo­ści i u­mie­jęt­no­ści przed spraw­dzianem z ję­zy­ka pol­skie­go w 5d o­ka­zało się tra­fem w dzie­siąt­kę! Ucz­nio­wie byli bar­dzo skon­cen­trowa­ni na za­daniach, sku­pie­ni na swo­jej wie­dzy, a przy tym świet­nie ba­wi­li się, o czym świad­czą ich u­śmie­chy. Jeśli nauka spra­wia przy­jem­ność i cie­szy, to jak można jej nie lubić? Tylko spójrz­cie!

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Uniwersytet w szkole

Uni­wer­sy­tet w szko­le?! Czemu nie! Klasa 4c u­czest­ni­czy w rocz­nym pro­jek­cie or­ga­ni­zowanym przez war­szaw­ski Uni­wer­sy­tet Dzie­ci w Kla­sie. Dzie­ci włą­czo­ne są w sze­reg lek­cji wy­cho­waw­czych po­świę­conych np. ra­dze­niu sobie z wła­sny­mi e­mo­cja­mi, spo­sobom kon­cen­tra­cji uwagi czy tech­ni­kom u­cze­nia się. Dziś np. wcho­dze­nie w role, od­gry­wa­nie sce­nek dra­mo­wych i ma­te­riały in­te­rak­tyw­ne.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Zaduma klasy 4c

Piąt­ko­wa lek­cja ję­zy­ka pol­skie­go w kl. 4c była po­łą­czona z od­wie­dzeniem żoł­nier­skich gro­bów na o­twoc­kim cmen­ta­rzu. Ucz­nio­wie w za­du­mie i sku­pie­niu czy­ta­li tek­sty po­etyc­kie po­świę­cone zmar­łym, a także chęt­nie o nich roz­ma­wiali. Kon­klu­zją lek­cji ję­zy­ka pol­skie­go było u­czniow­skie ro­zu­mie­nie słów ks. Jana Twar­dow­skie­go „Spiesz­my się ko­chać ludzi, tak szyb­ko od­chodzą”.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail

Dzień Edukacji Narodowej

Dnia 14 paź­dzier­nika, w Dzień Edu­ka­cji Na­ro­dowej, nasi wy­cho­wan­kowie z kl. 7b wcie­lili się w role u­czniów i na­uczy­cie­li. W za­baw­ny spo­sób oraz z du­uużym przy­mru­że­niem oka po­prowa­dzi­li spek­takl słow­no-mu­zycz­ny. Były łzy wzru­sze­nia pod­czas ży­czeń, po­dzię­kowań i cud­nej gry na skrzyp­cach, ale także łzy ra­do­ści w o­czach na­uczy­cie­li, któ­rzy ba­wi­li się przed­nio.

Czytaj dalej

Drukuj E-mail