Innowacyjne programowanie
W tym roku szkolnym nasza szkoła realizowała ministerialny projekt „Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne oraz programy autorskie w szkołach”. Innowacja była realizowana w klasie 4c i 4e oraz w klasie 1c w ramach zajęć komputerowych oraz na zajęciach dodatkowych.
Podczas zajęć uczniowie nabywali i rozwijali umiejętności informatyczne poprzez praktyczną naukę i zabawę z użyciem komputera, wykorzystując w tym celu różnorodne środowiska programistyczne i różnorodne materiały dotyczące programowania dostępne w sieci.
Zainteresowani programowaniem czwartoklasiści aktywnie uczestniczyli w zajęciach kółka zainteresowań „Młodzi programiści”. W ramach zajęć uczniowie poznali podstawy programowania w środowiskach Scratch i Logomocja Imagine. Wykorzystywali Scratch jako darmowe narzędzie do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania. Korzystali z gier on-line uczących programowania np. Blockly Games oraz materiałów udostępnionych przez Code.org. Dzięki zajęciom mieli okazję rozwijać swoje zainteresowania informatyczne, umiejętność logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Międzynarodowym Dniu Scratcha. (https://day.scratch.mit.edu/events/3619/). W ramach obchodów szkolnych 22 maja chętni szóstoklasiści przeprowadzili zajęcia dla swoich młodszych kolegów z klas czwartych, prezentując przygotowane przez siebie projekty i ucząc tworzenia gier w środowisku Scratch. Były to zajęcia z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego i platformy scratch.mit.edu.
W przyszłym roku szkolnym zajęcia z programowania będą kontynuowane a szkoła nadal będzie uczestniczyła w akcjach promujących programowanie typu Hour of Code (Godzina Kodowania) i Scratch Day (Dzień Scratcha).