Piłki w ruch
Ręce do góry! Ręce na boki!
Skręt w prawo! Skręt w lewo!
I trzy podskoki!
Tak bawią się uczniowie klasy 2c w czasie lekcji. Mają wybór: krzesełko lub piłka. Wybierają oczywiście dużą, czerwoną piłkę terapeutyczną, na której siedzą przy ławkach: pisząc, licząc, czytając, rysując, śpiewając i bawiąc się każdego dnia.
Ruch jest naturalną rozwojową potrzebą każdego dziecka. Piłka, to nie tylko sprzęt do rehabilitacji, ale również do siedzenia, zabawy i pracy. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że piłka pełni funkcję zastępczego przyjaciela, z którym dziecko dzieli radości i smutki, niepewności i obawy, z którym czuje się wyjątkowo i bezpiecznie, do którego może się przytulić i z którym może się pobawić.
Nauka przez ruch, to innowacja towarzysząca naszej szkole już dziewiąty rok. W badaniach udowodniono, że ruch wspomaga u dziecka rozwój procesów poznawczych, łatwiejsze przyswajanie wiedzy, koncentrację, pozwalając w naturalny sposób skupić się nad wykonywanym zadaniem. Zmniejsza stres, rozładowuje nadmierne napięcie mięśniowe, realizuje potrzebę ruchu, korzystnie wpływa na kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
Nikogo, kto uczy w klasie drugiej c nie dziwi fakt, że dzieci na lekcjach skaczą i bujają się na piłkach we wszystkich kierunkach.
Co otrzymujemy w zamian?
Zdrowsze kręgosłupy!
Mniej stresu!
Szczęśliwe, uśmiechnięte dzieci!
A wiedza? — Wiedza sama wpływa do głów z każdym ruchem piłki.