Archiwum wydarzeń

Złoto dla kreatywnych z Dwunastki

Opublikowano w Archiwum wydarzeń

OczyMa Wyobraźni...aDni 21 i 22 marca były świętem drużyn kreatywnych z całej polski. Do Otwocka zjechali najlepsi z najlepszych, a wśród nich dwie drużyny z naszej szkoły: Lazy Pack – grupa starsza w skład, której weszli Marysia Szydłowska, Jonasz Siwek, Gabrysia Prejs, Edyta Ilcewicz, Kasia Macieląg, Łukasz Miączynski, Oskar Sarzyński oraz nasi złoci medaliści Siedmiopaka – grupa młodsza w składzie: Ewelina Sitnik, Marta Zbysińska, Zuzia Dąbrowska, Asia Rosłoniec, Michał Kita, Karolina Kozłowska. Obie grupy pracowały nad wyzwaniami głównymi przez 4 miesiące i dały z siebie wszystko.

Starsza grupa w klasyfikacji końcowej w Wyzwaniu B zdobyła II miejsce. A oto jak wyglądało ich zadanie.

Co w trawie piszczy?
Cel: Sztuki teatralne (pisanie scenariusza, gra na scenie, projekt i konstrukcja dekoracji), nauka o zwierzętach (zoologia), poszukiwania, współpraca w drużynie.

Dokąd doprowadzi Cię to Wyzwanie?
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, o czym zwierzęta rozmawiają ze sobą? Dr Dolittle to wiedział! My, jako ludzie, porozumiewamy się za pomocą różnych sposobów – rozmawiamy, gestykulujemy, używamy symboli lub korzystamy z odpowiednich urządzeń. Możemy nawet użyć telefonu komórkowego, żeby wysłać wiadomość do naszego kumpla. Zwierzęta nie komunikują się poprzez telefon czy komputer, ale mimo tego udaje im się przekazać głośno i wyraźnie wiadomość na bardzo dalekie dystanse. Używają dźwięków, kolorów, ruchu i innych metod, aby ostrzec, poinformować czy też nadać komunikat. Więc przygotuj się, aby stworzyć i pokazać zwierzęcy styl porozumiewania się tak, aby publiczność dowiedziała się, co nowego w trawie piszczy.

Twoja drużyna:
  • stworzy i zaprezentuje teatralne przedstawienie, w którym opowie oryginalną historię prezentującą porozumiewanie się istoty żywej.
  • dowie się czegoś na temat jednej z istot i dwóch prawdziwych metod, których używa do komunikacji.
  • zaprojektuje i zrobi kostium, aby przekazać wiadomość wysyłaną przez daną istotę.
  • skonstruuje jedną lub więcej dekoracji, które ukazywać będą prawdziwe środowisko życia istoty.
  • stworzy dwa atrybuty drużyny i włączy je do przedstawienia.

Młodsza grupa w Wyzwaniu C zdobyła pierwsze miejsce i złoty medal.
Oto co mieli zrobić.
 
ViDIoklip
Cel: Pisanie scenariusza, literatura, sztuki teatralne (muzyka, choreografia), techniczny projekt i konstrukcja, proces projektowania, współpraca.

Dokąd doprowadzi Cię to Wyzwanie? Harry Potter tańczył walca? Lady Makbet śpiewała bluesa? Co? To prawda! Pobudzisz do życia literaturę opowiadając historię od nowa w swoim oryginalnym klipie video. Możesz zacząć od zrobienia wielkiego wejścia lub pozostawić publiczność błagającą o więcej wraz ze spektakularnym zakończeniem. Niezależnie od tego czy będziesz tańczył twista czy śpiewał reggae, sprawisz, że świat literatury stanie się zabawny i ekscytujący a publiczność będzie tańczyła za drzwiami do piosenki, która na długo zapadnie im w pamięć.

Twoja drużyna:
stworzy klip muzyczny, który dramatycznie przedstawi dane dzieło.
włączy muzykę i stworzone przez drużynę słowa do klip.
teatralnie przedstawi postać z wybranego dzieła literackiego.
stworzy i włączy choreografię do klip.
stworzy i zaprezentuje Wielkie Wejście lub Wielkie Zamknięcie używając technicznej metody.

Zdobycie złota dało im możliwość reprezentowania Polski na światowych finałach kreatywności w Knoxville w Stanach Zjednoczonych.

Zajęcia z kreatywności w naszej szkole odbywają się od września. Uczęszczają na nie dzieci od klasy czwartej do szóstej oraz grupy młodsze. Oparte są na Destination ImagiNation najbardziej kreatywnym programie edukacyjnym Oczyma Wyobraźni...a, który uczy kreatywnego myslenia, rozwiązywania problemów w praktyce. Drużyna docelowa składa się z 7 osób, które odkrywają i rozwiązują wyzwania techniczne, sceniczne, konstrukcyjne. Są zdani na siebie w rózych sytuacjach, odpowiadają jeden za wszystkich wszyscy za jednego. Praca na zajęciach to szukanie nowych rozwiązań danego problemu poprzez zabawę, naukę, śpiew, grę aktorska czy improwizację. Kreatywność pozwala na odkrywanie nieznanego, pobudza wyobraźnie, uczy współpracy w grupie. Udział w zajęciach to świetna zabawa zarówno dla dzieci jak i dla trenerki.
 

Drukuj